Copyright Katarzyna Łempicka
Konsultacje i Szkolenia
PROCEDURY PRACY
Na początku przeprowadzę audyt Twojej placówki medycznej i wstępną diagnozę procesów zachodzących w Twojej placówce. Skupimy się na problemach do rozwiązania i usprawnieniach.
Kolejno, zanalizuję stanowiska pracy, które występują w placówce medycznej, opiszę działania pracowników krok po kroku, dopytam w jaki sposób reagują na poszczególne sytuacje.
W oparciu o zgromadzone materiały, przygotuję kompletne mapy procesów, procedury oraz listy kontrolne.
Po otrzymaniu procedur skutecznie będziesz je wykorzystywać w Twojej placówce medycznej – zoptymalizujesz pracę, oszczędzisz czas i pieniądze.
Jeżeli w Twojej placówce medycznej:
- nikt nie wie za co jest odpowiedzialny,
- każdy zrzuca odpowiedzialność za powierzone zadania na innych,
- na pytanie „Dlaczego tego nie zrobiłeś/zrobiłaś?”, otrzymujesz odpowiedź „Nikt mi nie powiedział.”, „Nie wiedziałem/am.”, „Myślałam, że X to zrobi.”,
- pacjenci denerwują się, bo ich sprawy nie są załatwiane na bieżąco lub wcale,
- w zespole panuje napięcie pomiędzy różnymi działami (np. na linii rejestracja-pielęgniarki),
- związane z piętrzącymi się problemami, których nikt nie chce rozwiązać,
- gdy któryś z pracowników idzie na urlop lub odchodzi z pracy, reszta nie wie czym w zasadzie się zajmuje/zajmował i nie jest w stanie zastąpić go w jego obowiązkach,
- gdy przychodzi nowa osoba do pracy, to każdy mówi jej kilka zdań na temat obowiązków, ale nikt nie jest w stanie przekazać jej pełnych instrukcji pracy,
- ostatecznie Ty (jako właściciel lub menedżer) wykonujesz większość obowiązków, ponieważ nikt nie chce ich wykonywać lub nawet nie wie, że trzeba je wykonać.
Jeżeli zauważyłeś/aś jeden lub kilka z powyższych problemów, to nadszedł najwyższy czas na wprowadzenie procedur pracy w Twojej placówce medycznej.
Jeżeli masz już procedury, to być może są to procedury, które tylko kurzą się w szufladzie i nikt z nich nie korzysta. A być może Twoje procedury nie są dostosowane do charakterystyki Twojej placówki medycznej i pracownicy robią wszystko kompletnie na odwrót, bo tak jest im po prostu łatwiej?
Wprowadzenie procedur, które będą używane przez Twoich pracowników, pomoże Ci w:
- ustaleniu, który pracownik za co jest odpowiedzialny – skończą się wymówki tj. „A ja nie wiedziałem/am że mam to zrobić.”.
- ustaleniu ścieżek obsługi pacjenta, dzięki czemu sprawy pacjentów będą załatwiane szybko,
- co przełoży się na lepsze opinie o placówce i mniej skarg,
- złagodzeniu konfliktów pomiędzy działami, ponieważ każdy będzie miał jasno sprecyzowane obowiązki,
- łatwiejszym wdrażaniu nowych pracowników do pracy, co zaoszczędzi Twój czas i pieniądze,
- łatwiejszym zastępowaniem nieobecnych pracowników,
- uwolnieniu Twojego czasu, bo przestaniesz wykonywać obowiązki innych osób i tracić czas na wdrażanie od zera kolejnych pracowników.
Zapraszam Cię serdecznie do kontaktu.
Napisz do mnie na kontakt@katarzynalempicka.pl
lub zadzwoń pod numer 519 487 181, a wspólnie ustalimy plan działania dopasowany do Ciebie.